Om beelden te maken maak ik gebruik van modellen en verschillende materialen.
Soms probeer je het licht te vangen en krijg je een kosmisch licht.
Deze werken heb ik gemaakt op mijn reizen in Spanje
Ook de dieren hebben voor mij een schilderachtig uiterlijk.
De etsen worden op de plaat gemaakt. Daarmee probeer ik een spontane tekening over te brengen die ik buiten gemaakt heb. De droge naald is een goede techniek hiervoor. Daardoor een beperkte oplage.
De landschappen onstaan meestal buiten. Op mijn fiets trek ik langs de dijken en polders.
De marktschilderijen worden ter plekke getekend. De ene keer zijn het de gebouwen die belangrijk zijn en de andere keer de koopwaar op de markt
De maritiemschilderijen worden ter plekke getekend en op het atelier uitgewerkt tot olieverfschilderijen
Het bijzondere van deze drukmethode is dat je met felle kleuren, vlakken en lijnen een boeiend geheel probeert te krijgen.
In Rotterdam zijn ze de tweede Maasvlakte aan het aanleggen. Samen met mijn schildersvriend ga ik deze ontwikkeling volgen en vastleggen. Tekenend vanaf de radarpost hebben wij een mooi uitzicht op de tweede Maasvlakte
Deze afbeeldingen maak ik naar naakt model
Voor deze schilderijen reizen wij soms ver omdat de weinige processies die er zijn meestal op grote afstand van onze woonplaats worden gehouden.
De stillevens worden veelal in de winter op het atelier gemaakt.
Portretten worden in opdracht gemaakt in olieverf op linnen, gouache op papier of pastel op papier
Rotterdamse onderwerpen die geen link verder met de haven hebben.
De strandgezichten worden veelal ter plekke gemaakt. Hetzij door een tekening of door een gouache.
De voorstudie of tekeningen zijn belangrijk voor het definitieve schilderij.
Tegenwoordig doe ik ook mee met projecten waar kunst op toegepast wordt.
In, op en rond de zee gebeurt nogal wat. Hier komen enkele taferelen.